Gildie

Oto gildie, do jakich można się przyłączyć podczas pobytu w Kolonii:

Stary Obóz

Cień – Najniższa kasta w Starym Obozie, powoływana spośród najzdolniejszych i najbardziej wpływowych Kopaczy. W zamian za pancerz, wyżywienie i częściowy udział w zyskach, pomagają przy transportach ze światem zewnętrznym i między kopalniami, a także pracują na rzecz Magnatów. Najbardziej wpływowi Cienie w Starym Obozie to: Zły, Rączka, Fisk, Scatty, Świstak, oraz Diego. Ich zaufanie może być niezwykle przydatne, zwłaszcza, gdy jesteśmy w Starym Obozie po raz pierwszy.

Strażnik – Bardzo dobrze wyszkolona i nieźle wyposażona grupa, której głównym zadaniem jest ochrona i dbanie o porządek w Starym Obozie, a także w przynależącej do niego, Starej Kopalni. Jej członkowie powoływani są przez Dowódcę Straży, Thorusa, spośród najlepiej sprawdzających się Cieni. Gdy w późniejszym czasie Stara Kopalnia zostanie zniszczona, to właśnie oni będę starali się odbić jedyną, wciąż działającą, Wolną Kopalnię.

Mag Ognia – Wpływowa kasta, mająca swoją siedzibę w Starym Obozie, w późniejszym czasie, zdradziecko wymordowana przez Magnatów. Wewnątrz bariery pojawili się właściwie przez pomyłkę. Mianowicie, zostali wezwani do jej stworzenia, a gdy magiczne zaklęcie wymknęło się spod kontroli, zostali uwięzieni przez ich własne dzieło. Magowie Ognia wyznają największego z bogów, Innosa, i to właśnie jemu zawdzięczają magiczne umiejętności. Przywódcą tejże kasty jest Corristo.

Nowy Obóz

Szkodnik – Pewien rodzaj bandytów, których głównym zajęciem jest działanie na niekorzyść Starego Obozu. Najczęściej, po prostu okradają transporty wędrujące między wrogim obozem, a należącą do niego kopalnią. Prócz tego, członkowie tej grupy robią wszystko to, na co mają ochotę, co jakiś czas wypełniając zadania zlecane im przez Dowódcę Szkodników, Laresa. Warto również dodać, że to właśnie on decyduje o przyjmowaniu nowych członków.

Najemnik – Wynajmowani przez Magów Wody, jako ochrona. W Nowym Obozie, jak i w całej Kolonii uchodzą za naprawdę silnych wojowników. Nie są może zbyt liczni, jednak zgrani, stanowią bardzo silną grupę, z którą liczyć się muszą wszyscy. Ich Dowódcą jest Lee, były Generał Królewskiej Armii, wrobiony w zabójstwo żony samego króla Rhobara. Aktualnie, do jego zadań należy m.in. przyjmowanie nowych członków do kasty Najemników.

Mag Wody – Najwyższa z kast Nowego Obozu, której członkowie wierzą w jednego z legendarnych bogów, tym razem w Adanosa, boga sprawiedliwości i równowagi. Jej członkowie specjalizują się w wielu dziedzinach magii, głównie magii wody. Przeciwnie do Magów Ognia, ci mają śmiały plan, ściśle z resztą związany z magiczna rudą, mający na celu całkowite zniszczenie bariery, i uwolnienie się z tego naturalnego więzienia. Przywódcą tejże kasty jest Saturas.

Obóz Sekty

Nowicjusz – Najniższa z kast w Obozie na bagnie. Jej liczni członkowie oddani są modlitwom do Śniącego, rzekomego wybawiciela, a tak naprawdę potężnego i złego demona. Nowicjusze na codzień zajmują się wypełnianiem zleconych im przez Guru obowiązków, m.in. produkcji Bagiennego Ziela. O przyjmowaniu nowych członków do obozu, decydują jedynie sami Guru.

Strażnik Świątynny – Dobrze wyszkoleni wojownicy, których głównym zadaniem jest ochrona Bractwa, i jego członków. Zajmują się również walką z pełzaczami w Starej Kopalni, a także pozyskiwaniem od nich specjalnego składnika i transportowaniem go spowrotem do obozu. Ich przywódcą jest Cor Angar, i tylko on może przyjmować nowych członków.

Reszta Kolonii

Nekromanta – Chyba najbardziej tajemnicza spośród wszystkich innych gildii. Nekromantą, czyli magiem wyznającym ostatniego boga, Beliara, można zostać jedynie posiadając wszystkie 6 Kręgów Magii. Ostatniego, szóstego kręgu może nauczyć nas Xardas. Posiadając wiedzę na temat Czarnej Magii, można m.inn. z łatwością przyzwać szkielety, czy też demony.