Gothic II – Lokacje

Sklep Rybny Halvora – Sklep ten znajduje się w Dzielnicy Portowej. U sprzedawcy Halvora można nabyć najróżniejsze odmiany ryb – te do jedzenia, jak i te zawierające w sobie inne, wartościowe przedmioty. Wiadomo również, że Halvor ma styczność z miejską gildią Złodziei, w której pracuje jako paser.

Górne Miasto – Dobrze strzeżone miejsce, w którym na codzień przebywają najbogatsi, a także najbardziej wpływowi obywatele Khorinis. W centralnym punkcie Górnego Miasta stoi Ratusz, stanowiący główną siedzibę Paladynów, a także jest miejscem pracy dla Gubernatora i Sędziego.

Piramidy – Tajemnicze i fascynujące miejsce. Same piramidy najprawdopodobniej są pozostałością po dawnej cywilizacji. Teraz natomiast, cała okolica stoi opustoszała, a jedynymi stworzeniami, na jakie można się tam natknąć, są potwory. Prócz budowli, w pobliżu znajduje się całkiem zasobna jaskinia, w której można napotkać m.in. na jedyne w grze Stein – Golemy (najprawdopodobniej błąd dystrybutora), a także różnorakie skarby i artefakty.

Chata Lehmara – Lehmar mieszka w zwykłej chacie położonej przy drodze miedzy Dzielnicą Portową, a kuźnią Harada. Jego zajęciem jest praca lichwiarza, czyli pożyczania ludziom pieniędzy na procent. Istnieje możliwość zaciągnięcia długu w wysokości 200 szt. złota, gdy poprosimy o więcej – nie zgodzi się. Listę wszystkich swoich dłużników ma spisaną w noszonej przy sobie księdze. Oczywiście, można ją ukrasć i zwrócić którejś z wypisanych osób.

Słoneczny Krąg – Tajemnicze miejsce położone w samym centrum północnego lasu. Krąg ten jest bowiem miejscem corocznych spotkań Nowicjuszy pochodzących z Klasztoru. Został tam odprawiony rytuał unieszkodliwienia i częściowego zniszczenia Oka Innosa.

Farma Lobarta – Zapewne pierwsza farma, z jaką możemy spotkać się od początku gry. Usytuowana i uzależniona od miasta. Jest głównym zaopatrzycielem go w warzywa – głównie rzepę. Podczas gry, będzie można również podjąć tam może niezbyt dobrze płatną, lecz satysfakcjonującą pracę. Właścicielem tej farmy jest niejaki Lobart.

Farma Akila – Kolejna farma, tym razem położona na drodze między Wschodnią Bramą, a Tawerną „”Pod Martwą Harpią”. Jej głównym zarządcą – Akil – to miły, lecz częściowo zakłopotany człowiek. Gdy trafimy na miejsce, zobaczymy, jak kilku najemników stara się ściągnąć niesłusznie narzucony czynsz. Akil prowadzi również wymianę handlową z Baltramem – kupcem z miejskiego targowiska – do czego wykorzystuje swoich „chłopców na posyłki”.

Latarnia Jacka – Latarnia mieszcząca się na północ od miasta. Nie byłoby w niej nic dziwnego, gdyby nie została opanowana przez bandytów. Jack – były żeglarz oraz jej właściciel – musiał się z niej wyprowadzić właśnie z tego powodu. Na szczęście możemy mu pomóc i odbić budynek z rąk bandytów, a w późniejszym czasie, wziąść go na statek jako kapitana.

Kaplica Isgarotha – Mała świątynia leżąca przy drodze między Tawerną „Pod martwą Harpią”, a klasztorem Magów Ognia. Przebywa tam Isgaroth – Mag Ognia, u którego możemy nabyć mnóstwo różnorodnych rzeczy, otrzymać błogosławieństwo, lub też po prostu uzyskać schronienie przed potworami.

Klasztor Magów Ognia – Potężny klasztor leżący mniej więcej w centrum wyspy Khorinis. Urzędują tam Magowie Ognia jak również Nowicjusze, wypełniający zlecone im przez magów zadania, a także codzienne obowiązki. Władzę nad tym wszystkim stanowi Wysoka Rada, składająca się z Serpentesa, Pyrokara i Ulthara. Cały klasztor podzielony jest na kilka sektorów, z których można wyróżnić m.in Kościół, Kaplicę, Bibliotekę, Winnicę, Pracownię Alchemiczną i Skarbiec.

Zamek – Ogromny i bardzo zniszczony budynek położony w samym centrum Górniczej Doliny. Niegdyś jeszcze za czasów Magicznej Bariery, istniał tutaj potężny i przeludniony obóz. Teraz, za sprawą ciągłych ataków ze strony smoków i innych potworów nawiedzających krainę, dawne pierścienie zostały zostały najprościej mówiąc „rozniesione”. W ocalałej części, schronił się oddział Paladynów mający zebrać jak najwięcej rudy i powrócić bezpiecznie na kontynent. Niestety, zamek został otoczony oddziałami orkowych hord.

Dawne miejsce wymian – Dawniej miejsce to służyło jako punkt wymiany między Starym Obozem, a światem spoza magicznej bariery. Obecnie pozostały tam tylko porozrzucane przedmioty, reszta sprzętu oraz jeziorko. To tam właśnie rozpoczęła się przygoda Bezimiennego, który zaraz po przekroczeniu bariery otrzymał tam „chrzest wody”.

Gospoda „Pod kuternogą” – Położona w samym centrum Dzielnicy Portowej, stanowi miejsce odpoczynku dla wielu osób, mających powiązania z „podziemnym światem” Khorinis. U karczmarza można otrzymać wiele istotnych, lecz niestety płatnych informacji. Przesiaduje tam regularnie członek gildii złodziei- Nagur, od którego można otrzymać specjalne zadanie.

Czerwona Latarnia – Inaczej mówiąc „Dom Publiczny”, w którym spędzamy czas z jedną z pracujących tam pań. Przyjemność niestety kosztuje. Za jedną „nockę” płacimy 50 szt. złota. Właściciel burdelu, jak i osoba stojąca przed budynkiem i zapraszająca nas do skorzystania z usług, jest zamieszana w brudne interesy.

Plac Targowy – Jest to miejsce znajdujące się pomiędzy wschodnią bramą, a placem wisielców. Na targowisku istnieje możliwość zaopatrzenia się u pięciu różnych handlarzy oferujących nam wszystko począwszy od jedzenia, poprzez różne mikstury, a kończąc na różnego rodzaju broni.

Plac Wisielców – Dość interesujące miejsce, które znajduje się zaraz koło schodów prowadzących do miejskich koszar. Prócz szubienicy i Herolda ogłaszającego wszelakie wieści, znajdziemy tam również „barek”, w którym gospodarz serwuje darmowe piwo. Prócz tego, można się również natknąć na Abuyina – wróżbitę, jak i znawcę wszelkiego rodzaju tytoniu.

Gospoda „Pod Senną Sakiewką” – Bardzo przydatne i praktyczne miejsce, w którym można się za darmo przespać (na koszt Paladynów). Tutaj właśnie sypiają wędrowni kupcy, jak i niektórzy obywatele Khorinis. Warto również dodać, że gospodyni ukrywa w budynku wejście do tajnej organizacji- gildii złodzieji.

Plac świątynny – Plac, na którym znajduje się świątynia boga Adanosa. Urzęduje tu jedyny Mag Wody w mieście, jak i na całej wyspie Khorinis. Przed ową budowlą codziennie zbiera się pokaźny tłum obywateli, wsłuchujący się w opowieści Vatrasa o dawnych czasach, bogach, ludziach i bestiach.

Majątek Ziemski – Potężne pola uprawne, skupiające trzy największe farmy w Khorinis. Całość znajduje się w posiadaniu Onara – właściciela ziemskiego, który postanowił zerwać wszelkie kontakty z miastem i zaprzestać płacenia podatków królowi. Aby ustrzec się przed ciągłymi wizytami Strażników Miejskich na swoich ziemiach, wynajął on najemników, mających trzymać ich na dystans, a także do pomocy przy ściąganiu czynszów on innych chłopów za użytkowanie swojej ziemi.