Gothic II – Potwory

Chrząszcz (10 xp) – Typowy okaz szkodnika ogrodowego. Ciężko go znaleźć gdyż jest mały. Można je spotkać przy farmach i uprawach ziemskich. Mają mało mięsa, ale za to bardzo smacznego.

Owca (10 xp) – Stworzenie wyłącznie hodowlane. Są one strzeżone przez pasterzy, którzy często donoszą władzom o zabiciu każdej z ich podopiecznych. Bardzo płochliwe i nerwowe, jednak ich mięso jest najlepsze w całym królestwie.

Cieniostwór (200 xp) – Bardzo niebezpieczne stworzenie. Preferuje ciche i ciemne puszcze oraz jaskinie. W dzień śpi, więc skradając się można do niego zbliżyć, jednak nie warto go budzić. Swoim olbrzymim rogiem przebija ofiarę na wylot, po czym jednym ruchem rozpruwa jej wnętrzności na dwa kawałki.

Szkielet cieniostwora (300 xp)

Demon (600 xp) – Istota z piekła rodem, która nie zna niczego poza zemstą i nienawiścią. Żywi się tylko jedną rzeczą…strachem napotkanych stworzeń. Nikt nie potrafi zapanować nad nimi poza nekromantami.

Książe demonów (1000 xp)

Goblin (50 xp) – Małe i pozorne stworzenie. Jego twarz jest ciągle chytrze uśmiechnięta, jednak w rzeczywistości potrafi zabić nieostrożnego przeciwnika nawet zwykłą pałką. Można je często spotkać w pobliżu trolli, jak i w przydrożnych grotach. Istnieje kilka odmian goblinów, oto dwie z nich:

Czarny goblin (100 xp)
Szkielet goblin (150 xp)

Harpia (180 xp) – Wiedźmy, które niegdyś zbyt oddały się nekromacji, przez co same stały się potępione. Niezwykle wredne i trudne do zliwkidowania, natychmiastowo atakują wszystkie napotkane przez nie istoty.

Jaszczur (120 xp) – Tak naprawdę bardziej spokrewniony z waranem niż ze zwykłą jaszczurką. Z pozoru flegmatyczny, jednak, jeżeli wyczuje niebezpieczeństwo, to w obronie swego gniazda potrafi biegać bardzo szybko.

Ognisty jaszczur (210 xp)

Jaszczuroczłek (350 xp) – Jaszczur, który ewoluował znacznie szybciej niż jego czworonodzy pobratyńcy. Prawdopodobnie jest to spowodowane ich ciągłym przebywaniem w pobliżu wysoko rozwiniętych smoków. Stoją na tylnich łapach i znakomicie posługują się bronią.

Kretoszczur (50 xp) – To bardzo brzydkie stworzenie jest blisko spokrewnione ze zwykłymi szczurami, tyle że warunki, w których musiał żyć pozbawiły go sierści. Biega podobnie do wilka. Jest padlinożercą i nigdy nie pozwala innym zwierzętom dostać się swojej zdobyczy.

Krwiopijca – (60 xp) – Latające stworzenie sprawiające wrażenie dość ruchliwego. Żywią się jak ich nazwa wskazuje, ludzką i zwierzęcą krwią. Lubi przebywać w towarzystwie cieniostworów. W przeciwieństwie do innych owadów, nie boi się wody.

Ognisty jaszczur (30 xp)

Ognik (60 xp) – Nietypowe, magiczne istoty stanowiące wytwór czystej energii. Nie mają nawet instynktów. Bardzo trudno je trafić ze względu na ich przebiegłość i niebywałą zwinność. Nie znają poczucia istnienia, żyją jakby w innym świecie, zupełnie nieznanym istotom materialnym.

Olbrzymi Szczur (40 xp) – Sama nazwa wskazuje, że jest to po prostu olbrzymi rodzaj szczura. To zwierzę ściekowe, które nie lub się zanadto przemęczać. Jeśli znajdzie jakąś padlinę, to nie zacznie polować na coś świeżego, tylko zje to, co akurat mu się trafiło. Niebezpieczny tylko w dużych stadach.

Młody Olbrzymi Szczur (20 xp)

Pan Cienia (400 xp) – Głównie paladyni, którzy niegdyś przez swą chciwość utracili łaskę i stali się potępieni. Nienawidzą tego, co pozostało po ich życiowym zakonie. Są naprawdę wymagającymi przeciwnikami.

Pełzacz (120 xp) – Często nazywani obrońcami kopalń. Nie można spotkać ich na powierzchni, gdyż praktycznie całe swoje życie spędzają w jaskiniach i innych zapadliskach. Te olbrzymie insekty nie lubią jedynie dwóch rzeczy, światła i niespodziewanych gości.

Pełzacz Wojownik (20 xp)

Polna Bestia (80 xp) – To stworzenie dobitnie przypomina jasnego i wyrośniętego skarabeusza. Polne bestie cechują się tym, że ich wzrok jest nieco stępiony. Mimo wszystko najlepiej trzymać się od nich zdala. W swych gruczołach jadowych utrzymują kwas, który pomaga w regeneracji mocy magicznych.

Młoda Polna Bestia (40 xp)

Poszukiwacz (180 xp) – Jeden z wielu zesłanych na ziemię przez Beliara magów ciemności. Poszukiwacze noszą czarne szaty i ukrywają swoją twarz pod maską. Niegdyś byli sługami Śniącego w Obozie Sekty w Górniczej Dolinie. Są w stanie opętać napotkane istoty.

Ścierwojad (70 xp) -Naprawdę wyrośnięty ptak. Jest nielotem, za to jego mięso to prawdziwy przysmak. Często wędruje i atakują w stadach. Swym gigantycznym dziobem jest w stanie rozpruć na strzępy każdego nieuważnego podróżnika.

Szkielet Wojownik (220 xp) – Człowiek, który po śmierci został przywołany do służby za pomocą nekromancji. Mimo, iż te istoty są jedynie pozostałościami niegdyś żyjących wojowników, nadal potrafią zatwardziale walczyć. Często występują w okolicach cmentarzy. W grze istnieje kilka odmian szkieletów, oto dwie z nich:

Pomniejszy Szkielet (120 xp)
Szkielet Mag (240 xp)

Topielec (100 xp) – Te oślizgłe stworzenia są świetnymi pływakami. Na lądzie również potrafią być groźne. Występują głównie nad zbiornikami wodnymi, choć nieraz można spotkać pojedyncze sztuki, które wyszły na polowanie dla całego stada.

Troll (500 xp) – Skromnie powiedziawszy- „duża istotka”. Troll jest niczym wielki goryl. Różni się jedynie barwą twardej niczym stal sierści. Jego ogromne łapy potrafią zmiażdżyć nawet całkiem sporą palisadę, dlatego też lepiej podchodzić do niego od tyłu.

Czarny Troll (1000 xp)

Warg (150 xp) – Oswojona istota, często służąca orkom. Mocno przypomina wilka, jednak jest większa i silniejsza. Jej zakrwawione oczy potęgują strach u wielu, a jej ostre kły to naprawdę groźna broń. Jednak jego czarne ubarwienie dość często demaskuje go na łowach, co sprawia, że rzadko udaje mu się upolować człowieka.

Wąż błotny (240 xp) – Ogromne węże żyjące wyłącznie na terenach bagnistych. Poruszają się dość wolno, jednak, kiedy poczują zapach krwi to potrafią dopłynąć do ofiary w tempie natychmiastowym. Ich najważniejszą bronią jest kieł, którym rozrywają swoich przeciwników.

Wilk (60 xp) – Dość powszechne zwierzę, zamieszkujące głównie przydrożne lasy. Atakuje wyłącznie w stadach, co stanowi duże zagrożenie nie tylko wobec owiec, które są ich najwiekszym przysmakiem, ale również przypadkowo napotkanych ludzi.

Młody Wilk (30 xp)

Zębacz (180 xp) – Bestia identycznie przypominająca typowe stworzenie z okresu dinozaurów. Atakuje głównie stadami, w sposób wyjątkowo zgrany i wyrafinowany. Poza tym, jest bardzo szybka i nawet doświadczonym wojownikom potrafi sprawiać trudności.

Smoczy Zębacz (200 xp)

Kamienny Golem (180 xp) – Istota składająca się ze zwartej skały. Jak większość golemów, ten również przywoływany jest magicznie. Posiada bardzo wysoką odporność na ataki dystansowe, z łatwością można go jednak pokonać bronią tępą.

Lodowy Golem (240 xp) – Magiczna istota powstała z czystego lodu. Jego główną bronią jest czar, którym to zamraża intruzów, aby później dobić ich powolnymi uderzeniami. Posiada bardzo wysoką odporność na ataki dystansowe.

Ognisty Golem (300 xp) – Typowy golem, którego żywiołem jest ogień. Nie dość, że dysponuje jednym z zaklęć magii ognia, to w dodatku jest w stanie z łatwością odrzucić wrogów swoją ognistą łapą na dystans kilku metrów.