Gothic II – Gildie

Paladyni

Niewątpliwie najbardziej uniwersalna i jedna z najczęściej wybieranych profesji. Paladyni pojawili się na wyspie Khorinis głównie z jednego powodu. Król Rhobar zlecił zgromadzenie jak największej ilości magicznej rudy, której to zaczyna brakować na pozostałej części kontynentu. Po dotarciu do celu, natychmiast przejęli władzę w mieście, po czym zaczęli zbierać surowiec. Aby dołączyć do oddziału Paladynów, należy najpierw wysłużyć swoje w Straży Miejskiej, po czym należy starać sie zasłóżyć na ten przywilej swoim zachowaniem i czynami. Prawdziwy Paladyn powierza swój los Innosowi, a także nie zawacha się stanąć w obronie swej wiary. Jest również odważny, i karci wszystko co złe. W zamian za swe poświęcenie, wojownicy Innosa zostają obdarzeni magią run, mogą również dzierżyć na polu bitwy bardzo rzadkie, magiczne miecze.

Przywódcy:

* Lord Andre
* Lord Hagen

Łowcy Smoków

Wytrenowani wojownicy z krwi i kości. Nie straszne im nawet największe niebezpieczeństwa, dlatego skutecznie polują nawet na Smoki. Większość z nich wywodzi się z farmy Onara, reszta przybyła z Południa Kontynentu, glównie w poszukiwaniu bogactwa. Łowcy Smoków noszą bardzo ciężkie i trwałe zbroje, a ich miecze z magicznej rudy, dodatkowo oblewane są smoczą krwią. Aby zostać jednym z nich należy najpierw dołączyć do Najemników ochraniających Onara i jego farmę. Dalej, z biegiem czasu będziemy mogli odejść od nich, i wyruszyć do Górniczej Doliny w poszukiwaniu bogactwa i sławy. Grając tą profesją, należy zawsze, na pierwszym miejscu stawiać naukę siły, potem dopiero zręczność. Nie można się natomiast uczyć magii, więc ładowanie punktów w manę jest, najzwyklej mówiąc, stratą.

Przywódcy:

* Lee

Magowie Ognia

Magowie Ognia to niewielka, lecz szanowana i uprzywilejowana gildia mająca swoją siedzibę w Klasztorze. Magowie służą swemu bogu- Innosowi, dzięki czemu obdarzeni są naprawdę potężną magią, magią ognia. Noszą długie, czerwone szaty, chroniące przed działaniem złych mocy. Aby dołączyć do tej społeczności, należy w pierwszej kolejności zostać Nowicjuszem. Nie jest to proste zadanie, gdyż w tym celu trzeba dostarczyć do Klasztoru owcę i aż 1000 sztuk złota, co jest nie lada wyczynem. Gdy już dostarczymy dary jednemu z nowicjuszy, mamy prawo wstępu do Klasztoru. Tam wypełniamy zadania i codzienne obowiązki zlecane przez magów, po czym przystępujemy do tzw. Próby Ognia. Próba ta również nie należy do najłatwiejszych, lecz tylko w ten sposób potwierdzimy, że naszym przeznaczeniem jest stać się pełnoprawnym Magiem Ognia.

Przywódcy:

* Najwyższa Rada (Serpentes, Pyrokar i Ulthar)