Gothic II: Noc Kruka – Gildie

Pierścień Wody

Organizacja zrzeszająca ludzi, którzy pomagają Magom Wody w wypełnianiu ich powinności. W pewnym stopniu podobni są do paladynów, lecz wolą jednak pozostać w „cieniu”. Jest to tajna organizacja do której należą osoby których byś nawet o to nie posądzał, nie zdziw się jeśli znajdziesz wśród nich swoich starych przyjaciół.

Przywódcy:

* Saturas

Piraci

Na wodach w okolicach wyspy Khorinis rządzą już od dawna. Od czasu kiedy królewska flota została całkowicie zniszczona przez orków, nie mają już kogo rabować. Ukrywają się na wybrzeżach Khorinis, szczególnie na długich plażach gdzie mogą łatwo dostać się na lond, oraz zbudować sobie tymczasowe kryjówki. Dla zabicia wolnego czasu wdawają się w bujki z bandytami i ubijają interesy z miejskimi handlarzami. Mimo swojej tężyzny fizycznej, większość piratów ma gołębie serca – szczególnie jeśli ofiarujesz im butelke grogu.

Przywódcy:

* Greg

Bandyci

Zamieszkują prawie cały teren wyspy Khorinis i napadają na przydrożnych kupców. W grze bandyci występują głównie w roli rabusiów, którzy zabiją Cię bez wachania. Pod tym względem dużo się nie zmieniło w dodatku, lecz twórcy dali nam możliwość poznać ich nieco bliżej wstępując chwilowo w ich szeregi. Co się jednak okaże w późniejszym czasie, bandyci nie są tymi za kogo wielu ludzi ich uważa, choć zdarzają sie wyjątki. Większość z nich chce po prostu być wolnym i żyć jak normalny człowiek, a nie być uważany jako zbir i prześladowany za swój wygląd.

Przywódcy:

* Kruk
* Thorus