Świat – Wstęp

Wyspa Khorinis

Akcja gry toczy się na wyspie Khorinis jest to ważny punkt strategiczny dla króla w widmie wojny z orkami. Znajdują się tam szczególnie cenne złoża magicznej rudy wykorzystywanej do produkcji oręża, a także miasto portowe, ważny ośrodek handlu.

Górnicza Dolina

W pierwszej częście jesteśmy umieszczeni za Magiczną Barierą – ścianą która uniemożliwiała więźnią ucieczkę. Obszar ten nazywa się Górniczą Doliną, jednak więźniowie zwą ją Kolonią Skazańców. Mieszkańcy Kolonii byli podzieleni na: Stary Obóz, Nowy Obóz oraz Obóz Sekty. Najpotężniejszy był Stary Obóz, który został założony jako pierwszy – potem więźniowie którym się w tym miejscu nie podobało stworzyli Nowy Obóz. Inni, pobudzeni przez ziele, mieli wizję o obozie założonym na Bagnach. Ich grupka zainsteresowała się nowym bóstwem, Śniącym, które dawało im możliwość czarowania. Każdy Obóz miał w swojej grupie Magów, którzy tworzyli Barierę. Magowie Ognia zostali w Starym Obozie, gdzie mieli dobrą siedzibę i kontakt z Magami Wody, którzy przeszli do Nowego Obozu, by szukać sposobu na wydostanie się z Kolonii. Baalowie, bo tak się nazywają magowie z Obozu Sekty, czerpią manę z wizji Śniącego. Specjalizują się oni w magii telekinetycznej.

Khorinis, miasto portowe i okolice

Centralnym punktem wyspy jest miasto Khorinis. Niegdyś do jego portu przypływali najznamienitsi żeglarze po to by wypocząć i uzupełnić zapasy. Pogłębiająca się wojna z orkami spowodowała utracenie dawnej świetności tego miasta. Miasto Khorinis dzieli się na dwa człony. Dolne miasto-znajdują się w nim zakłady rzemieślnicze, faktury handlowe, tawerny, port, kaplica Adanosa, a także koszary. W górnym mieście znajdziemy ratusz gdzie przebywa główno dowodzący Lord Hagen , oraz mieszkania bogatych obywateli i paladynów. Na wyspie mieści się także klasztor Magów Ognia. Nie zabrakło tu także licznych farm. Jedną z największych jest farma Onara. Zbuntował się on przeciw królowi, a do ochrony farmy zatrudnił najemników.

Jarkendar

„Nowy świat” poznamy już w II Rozdziale gry z dodatkim. Jest on oddzielony górami od reszty wyspy. Jedynym sposobem przedostania się tam jest podróż morska lub skorzystanie z teleportu w piramidzie badanej przez Magów Wody. Po wyjściu z piramidy naszym oczom ukaże się piękny widok. Prawie wszystko w porównaniu z Khorinis uległo zmianie. Spotkamy tu wiele przepięknych lokacji o zróżnicowanej roślinności, a także nowe rodzaje broni, pancerza, oręża, czarów. Dane nam będzie walczyć z nowymi potworami. Natkniemy się także na ślady pradawnych cywilizacji.

Dwór Irdorath

Wydawać by się mogło że to zwyczajna wyspa, jednak to tylko pozory… Jest ona jedną z czterech świątyń Beliara. Dawnymi czasy mężni paladyni i poszukiwacze przygód chcący szybko się wzbogacić wyruszyli na szalenie niebezpieczną wyprawę. Obdarzeni wsparciem duchowym magów zniszczyli doszczętnie dwie świątynie. Po minionych wydarzeniach pozostałe dwie świątynie zniknęły. Jedna z nich jest właśnie właśnie Dwór Irdorath – główna kwatera orków, a zarazem siedziba ostatniego ze smoków. Świątynia jest bardzo dobrze pilnowana przez całe zastępy jaszczuroczłeków, szkieletów i orków. Na wyspie przebywa również Feodaron – starszy brat Feomathar’a oraz najtwardsza istota w grze – Smok Ożywieniec.