Gothic II: Noc Kruka – Umiejętności

Język budowniczych:

Po zainstalowaniu Nocy Kruka, po całej wyspie Khorinis zostaną porozrzucane kamienne tablice, zawierające tajemniczą treść. Musimy opanować, tzw. język budowniczych, aby rozszyfrować owe tablice. Pierwszym oraz najłatwiejszym do opanowania jest język farmerów. Na jego naukę poświęcamy jedynie 5 PN. Nieco więcej wysiłku wymaga nauczenie się języka wojowników – koszt wynosi 10 PN. Najtrudniejszym do opanowania jest język kapłanów. Na jego naukę musimy poświęcić aż 15 PN.
Oczywiście owa nauka nie idzie na marne, zaś odczytywanie tablic przynosi nam wiele korzyści – podnosi na stałe różne współczynniki, chociażby naszą tężyznę fizyczną. Tablice pierwszego poziomu dodają +2 do danego współczynnika, drugiego +4, a trzeciego +6. Prócz wymienionych tablic, możemy natrafić na tabliczki, które podnoszą na stałe punkty trafień.

Wydobywanie złota:

odatek przynosi nam w prezencie bardzo ciekawą umiejętność, jaką jest wydobywanie złota. Posiadając narzędzie, zwane kilofem, możemy wydobywać ten cenny kruszec w kopalni, znajdującej się w obozie bandytów w Jarkendarze. Oczywiście umiejętność należy odpowiednio szlifować. Kopacze znajdujący się przy knajpie Snafa oraz Scatty z chęcia nam w tym pomogą (za 2 PN możemy podszkolić się o 10%). Posiadając samorodki, możemy je przetopić u Crimsona – cena do uzgodnienia.

Szukający Ognik:

W czasie gry, Vatras oferuje nam pomoc, jaką jest Amulet Szukającego Ognika. Artefakt ten zawiera w sobie małego ognika – jest on naszym „detektorem”. Musimy nosić na sobie amulet, aby go aktywować. Ognik jest bardzo cennym nabytkiem, ponieważ za pomocą swego magicznego instynktu, wykrywa dla nas przeróżne przedmioty. Początkowo posiada wąski zakres możliwości, lecz możemy rozwijać naszego ognika. W tym celu udajemy się do jednego z Magów Wody – Riordiana, który pomorze nam w treningu podopiecznego. Efekty są bardzo widoczne.

Przedmioty
Koszt nauki
Broń do walki w zwarciu
——–
Broń dystansowa
1 Punkt nauki
Inne
2 Punkty nauki
Runy i zwoje
3 Punkty nauki
Pierścienie i amulety
4 Punkty nauki
Rośliny i żywność
5 Punktów nauki
Mikstury
5 Punktów nauki
Ogółem:
20 Punktów nauki