Gothic III – Historia

Historia opisana poniżej jest prawdopodobna, jednak nie została zatwierdzona.

Przybywasz wraz ze swoimi przyjaciółmi do Myrtany. Kręciliście się trochę po morzach południowych i musicie nadrobić stracony czas. Kowal zaczyna wykuwać magiczny oręż z rudy. Ty jednak masz inne zadanie. Lee, przywódca najemników, znajduje się na czarnej liście króla. Musisz dostarczyć dowód Rhobarowi II, że Lee jest niewinny. W tym celu udajesz się do dawnego mieszkania naszego niewiniątka. Kiedy przeszukujesz jego dom, zostajesz zaatakowany przez czarnego maga. Po przebudzeniu tracisz wszystkie dotychczasowe nabyte umiejętności. Niemniej jednak, musisz wypełnić swe zadanie. Otrzymujesz od Króla pierwsze zadanie- Odzyskaj górską fortecę. Górska forteca należała do Paladynów, jednakże zaatakowali ją Orkowie, zabili wszystkich strażników i zajęli budowlę. Ty jednak pozostajesz w mieście z resztą.

Lester dostaje dziwny list. Okazuje się, że nadawcą tego listu jest Nekromanta. Xardas pisze, że skończył budować swą wieże i że Lester musi się z nim widzieć. Kiedy Lester dotarł do Xardasa, ten mówi mu, że jest po stronie Beliara i Smoków. Xardas zdaje się być znowu twym przyjacielem. Stał się słabszy i chce, by Magowie Ognia dowiedzieli się, jak można unieszkodliwić wroga. Tu gracz otrzymuje misję, by opowiedzieć o tym wszystkim Magom Ognia. Dostajesz również przydatną informację o Orkach. Xardas namawia Ciebie i twoich przyjaciół, by wyeliminować dwa obozy Orków. Otrzymujesz list i mapę. W kolejnych chwilach, gracz dowiaduje się nieco więcej o orkach. Obozy orków posiadają po pięciu Generałów.

Kiedy podążasz na północ, napotykasz jedną z kilku wiosek. Tam dowiadujesz się, że jedyna droga do jednego z obozu orków prowadzi przez wielkie, ośnieżone góry. Wioska ta jest wielkości Khorinis. Strażnicy wioski oraz Paladyni objęli tutaj władzę. Orkowie wysyłają konwoje z zapasami do swojej fortecy. Forteca jest siedzibą potężnego Orka – „Pana Wojny”.

W pewnym momencie musisz udać się do Króla, by złożyć mu raport. On wysyła do wioski Paladynów, skąd właśnie przybyłeś. Ty jednakże postarasz się zdobyć więcej informacji dotyczących orków. Xardas mówi, że są dużo silniejsi od swych Myrtańskich krewnych. Ci orkowie siłą dorównują 5 przeciętnych osobników z ów tej rasy. Niedługo po rozmowie z nekromantą, Paladyni atakują Fortecę Orków. W późniejszym czasie, Paladyni pokonują orków z fortecy, a ty będziesz musiał pokonać „Pana Wojny”.