Potwory

Chrząszcz (10 xp) – Zupełnie nieszkodliwe zwierzę. Ponoć po odpowiednim przyrządzeniu, ich mięso może być całkiem smaczne ?!?

Ścierwojad (50 xp) – Wielkie ptaki- nieloty. Ich mięso stanowi prawdziwy przysmak. Ścierwojady są w stanie zabić człowieka, ale wprawny wojownik nie powinien mieć z nimi problemów.

Młody Ścierwojad (40 xp)

Kretoszczur (50 xp) – Duże, grube, i nieowłosione stwory, trzymające się w małych grupach. Kretoszczur nie jest niewiadomo jak bardzo silnym przeciwnikiem, jednak zawsze lepiej jest bezpiecznie wykańczać potwory po kolei, niż samotnie wbiegać w środek stada i tam próbować szczęścia.

Młody Kretoszczur (40 xp)

Goblin (60 xp) – Zwinne, małe stworzenia. Gobliny są o wiele sprytniejsze niż wydaje się to na pierwszy rzut oka. Można je spotkać w wielu miejscach w Kolinii. Zwykle kręcą się na drogach między obozami, w poszukiwaniu łatwego łupu. Gobliny nie podejmują walki, chyba że mają przewagę liczebną. W grupie są niezwykle groźne- atakują jednocześnie z kilku stron, często zmieniając pozycje. Istnieje kilka odmian goblinów, oto dwie z nich:

Czarny Goblin (120 xp)
Goblin Wojownik (150 xp)

Krwiopijca (70 xp) – Znajdziesz je zwykle na podmokłych, bagiennych terenach. Są one bardzo szybkie, i na dodatek atakują rojami. Zwracaj szczególną uwagę na ich żądła- są zabójcze.

Wilk (90 xp) – Zawsze atakuje w stadzie, zwykle nocą. Spacer po lesie w świetle księżyca może nie być najlepszym pomysłem, zwłaszcza kiedy dysponujemy słabą, niewyuczoną postacią.

Jaszczur (80 xp) – Dość pasywne gady, wylegujące się całymi dniami na słońcu. Są padlinożercami, ale od czasu do czasu potrafią same zapolować. Wewnątrz Bariery żyją również jaszczury ogniste, zwane pospolicie smokami. Istoty te są niezwykle groźne i lepiej nie wchodzić im w drogę, niezależnie od poziomu zaawansowania naszej postaci.

Jaszczur Ognisty (500 xp)

Kąsacz (120 xp) – Jak sama nazwa wskazuje, atak tego potwora polega głównie na kąsaniu swoich przeciwników. Kąsacz jest trochę podobny do Brzytwy, jednak „plasuje się” na zupełnie niższej pozycji od niej pozycji ze względu na słabość swoich ataków. Jest szybki, zwinny, i poluje stadami, na co należy zwracać szczególną uwagę.

Pełzacz (120xp) – Pełzacze to ogromne insekty zamieszkujące podziemne korytarze i szyby kopalń. Ich społeczeństwo podzielone jest na robotników i żołnierzy. Głęboko pod ziemią powinno znajdować się ich gniazdo, a w nim – królowa. Pełzacze często zabijają i żywią się górnikami, atakując z zaskoczenia i znikając równie niespodziewanie jak się pojawiły. Wyróżnia się cztery rodzaje, oto trzy z nich:

Pełzacz Wojownik (200 xp)
Pełzacz Świątynny (250 xp)
Królowa Pełzaczy (2000 xp)

Topielec (170 xp) – Te oślizgłe jaszczury są znakomitymi pływakami, a i na lądzie radzą sobie nie najgorzej. Zwykle żerują na goblinach, nie pogardzą również ludzkim mięsem.

Zębacz (220 xp) – Na początku gry jest to dość silny przeciwnik, dlatego lepiej nie wdawać się z nim w walkę zaraz po tym, jak rozpoczniemy naszą pierwszą wędrówkę po Kolonii. Można również zauważyć, że przypomina on miniaturowej wielkości dinozaura. Zębacze atakują zwykle grupami, toteż najlepiej odciągać pojedyńczych osobników od całego stada, a następnie wykańczać ich jeden po drugim.

Cieniostwór (400 xp) – Ten ogromny potwór często zamieszkuje gęsto zarośnięte lasy, a także niedostępne dla ludzkiego oka jaskinie, przy czym uparcie pilnuje, aby takimi one pozostały. Jego bronią jest ogromny i niewiarygodnie ostry róg, którym atakuje swych przeciwników. Nie ma wątpliwości, że to jedna z najstraszniejszych bestii „uwięzionych” za Barierą.

Brzytwa (200 xp) – Dość spory i niezwykle groźny jaszczur. Z sylwetki podobny jest do Zębacza, jednak jego ataki są znacznie mocniejsze. Zwykle poluje w grupach, dlatego lepiej nie pchać się na pewną śmierć i wykańczać stwory metodą odciągania pojedyńczych osobników od reszty stada. Należy również pamiętać, że wbrew swojemu masywnemu wizerunkowi, jest to dość sprytna i szybka bestia.