Gothic II: Noc Kruka – Potwory

Bagienny golem (xp 250 | Pż 250) – Prawie identyczny jak inne golemy, jednak ma ciemno zielony kolor oraz jest dużo silniejszym przeciwnikiem. Dla początkującego jest to wielkie zagrożenie. Jest odporny na broń dystansową. Najlepiej atakować broniami obuchowymi(buławy, młoty), oraz silnymi czarami.Występuje na bagnie.

Bagienny szczur (xp 120 | Pż 120) – Od swojego normalnego odpowiednika różni się tylko kolorem i nieznacznie podniesionymi statystykami. Nie stanowią większego problemu.Spotykamy na bagnie.

Bagienny truteń (xp 100 | Pż 100) – Owad z bardzo dużym odwłokiem, w którym magazynuje trujący gaz, uwalniany po pokonaniu potwora. Nie jest wymagającym przeciwnikiem, jednak należy pamiętać, aby atakować je z dystansu. Żyje tylko na bagnie.

Brzytwiak (xp 220 | Pż 180) – To potężne bestie. Są bardzo szybkie, a zarazem silne, co stanowi niebezpieczeństwo. W Kanionie Jarkendaru, zawsze grasują stada tego monstrum. Są także głównym celem misji, którą otrzymujemy od pirata Grega. Zbyt zwinne, by atakować je z dystansu.

Ognisty demon (xp 300 | Pż 300) – Ta płonąca ogniem bestia. Najprawdopodobniej jest spokrewniony z ceniostworem. Bardzo niebezpieczny. Na szczęście stanie na naszej drodze tylko parę sztuk tej bestii. Słaby w stosunku do magii wody.

Dzik (xp 60 | Pż 100) – Niewiarygodnie trudny przeciwnik na początku gry. Jest szybki, odporny na ciosy i bardzo silny. Mało poziomowym graczom odradzam walkę z nim, ponieważ skończy się ona wczytywaniem gry. Jednak, jeśli już zajdzie taka potrzeba, polecam walkę na dystans. Spotkamy go w lasach Khorinis, oraz w Górniczej Dolinie

Kamienny strażnik (xp 120 | Pż 120) – Na pierwszy rzut oka wyglądają jak posągi. Jednakże, gdy podejdziemy zbyt blisko – ożywają i natychmiast rzucają się na bohatera. Zwykle pilnują artefaktów zaginionej cywilizacji. Dla początkującego gracza są poważnym niebezpieczeństwem. Wystepują w Khorinis, jak i w Jarkendarze.

Kąsacz (xp 120 | Pż 120) – Budową podobny do Ścierwojada. Z jedną sztuką poradzić sobie jest łatwo, jednak one występują w większości przypadków stadami. Nawet wysoko poziomowa postać może mieć z nimi problemy. Zdecydowanie polecam walkę na dystans.

Polny pełzacz (xp 150 | Pż 150) – Powierzchniowa odmiana kopalnianego pełzacza. Często mylony z modliszką. Jest zielony, można go spotkać prawie na całym terenie Jarkendaru. Nie jest to niebezpieczna bestia, nawet nisko poziomowa postać powinna sobie poradzić w walce z nimi. Jeśli występuje w grupie, należy stosować broń dystansową i/lub magię

Pustynny szczur (xp 100 | Pż 75) – Często spotykany w kanionie Jarkendaru. Odmiana olbrzymiego szczura. Nie jest wymagającym przeciwnikiem, jednak początkującym może sprawić problemy.

Preriowy ścierwojad (xp 120 | Pż 120) – To ulepszony rodzaj ścierwojada. Jest zielonego umaszczenia. Występuje w południowej części doliny budowniczych. Bardzo silny przeciwnik, zwłaszcza, gdy atakuje stadnie. Zasada walki taka, jak w przypadku zwykłych ścierwojadów.

Lodowy wilk (xp 150 | Pż 300) – Najsilniejsza odmiana wilka, która staje na naszej drodze. Spotykamy go wyłącznie w lodowej części Górniczej Doliny. Bestia jest bardzo trudna do pokonania, co może stanowić problem dla niskopoziomowych postaci, w szczególności, dlatego, że występują grupowo. W walce miło wskazana broń dystansowa, lub magia.

Słudzy Kruka (xp 200 | Pż 400) – Te niezwykle silne zombie, służące Krukowi. Znajdują się w Jarkendarze, w świątyni Adanosa, gdzie bronią wejścia w głąb świątynnego kompleksu. Są bardzo wolne, w pojedynkę nie stanowią niebezpieczeństwa, jednak grupowo stanowią zagrożenie. Najlepiej walczyć z nimi na dystans lub stosować magie.

Legenda:

* Xp – doświadczenie uzyskane po pokonaniu danego potwora.
* Pż – punkty życia.