Gothic II: Noc Kruka – Historia

Jarkendar – Kraina, której przeciętny człowiek nigdy nie widział. Rozciąga się za wschodnim pasmem górskim wyspy Khorinis. To miejsce, do którego można dostać się drogą morską lub poprzez magiczny portal.

Na południowym zakątku wyspy możemy spotkać dzikie, a zarazem niebezpieczne zwierzęta. Nie wiadomo skąd, znalazły się tu monstra zwane Orkami.

Legenda mówi, że w ów krainie istniał prastary lud, który żył w harmonii. Niestety, równowaga nagle została przerwana. W ręce ludzi dostała się niszczycielska broń. Wykuł ją sam Beliar, który jest panem zła i chaosu. Każdy chciał władać tym orężem. Wśród ludu wybuchła wojna domowa. Ponosiła ona wiele ofiar z powodu pychy cywilizacji. Wojownicy walczyli bez ustanku pomiędzy sobą, a ich dowódca, syn Quarhodrona – Radames, zdradził swój lud i wygnał wszystkich, którzy mogli mu zawadzać przy zdobyciu władzy nad całym światem.

Quarhodron nie mógł na to patrzeć i w starej bibliotece uknuł z innymi spisek, który miał doprowadzić do zagłady Radamesa. Zagłada jego syna nie zakończyła wojny domowej w Jarkendarze. Wtedy Adanos – bóg mórz i oceanów – zesłał potężną fale która zmyła całe zło nawiedzające krainę. Przeżyła tylko garstka ludzi, która zamknęła wrota prowadzące do Jarkendar. Ich ostatnim zadaniem było ukrycie klucza otwierającego magiczny portal i pozostawienie przy nim kamiennych strażników.